Dag 7- Mina favoritbloggar

De kändisbloggar jag följer är utbytbara, men jag har mina vänners bloggar som jag följer slaviskt. Då inte som en slav i östra Europa, utan som en slav i ren yrkesbemärkelse. Om det nu betecknas som yrke när man inte får betalt eller det ens är självvalt. Nåväl, här kommer iallafall en kort beskrivning av mina favoritbloggar, samt länkar så att de kan få fler läsare:

1. Antigonish- Tillrättalagda trevligheter: En favoritfigur i den klan jag gift in mig i. I bloggen beskrivs livet med maken, de två terroristerna samt The Duchess i det glamorösa LA.

2. Kattis Korvapa: En gammal högstadiekompis blogg som jag sprungit på såhär på äldre dagar. Den handlar relativt sällan om korvar och apor, men är dessbättre mycket underhållande ändock.

3. Crazy Cat Lady: En kollega tillika väns blogg som behandlar veckans snygging, kattvansinne, bokrecensioner samt jobbdilemman.

4. Hyperbole and a Half: Detta är sann humor. Jag skrattar sällan så mycket att jag får ont i magen och tårarna rinner, men den här bloggen är obeskrivbart rolig. Jag har sprungit på den via Kattis Korvapas (se ovan) blogg. Ord kan inte beskriva den. Den måste helt enkelt upplevas.

5. Jiaozi!- J&D mitt i Riket: Gymnasievännnens och dennas makes blogg om livet som nyinflyttade i Peking. Behandlar språkliga förbistringar, kulturkrockar samt katten Bellinis liv och leverne (tydligen en rätt äventyrlig katt vad det verkar).

Kändisbloggar just nu innefattar nästan enkom Katrin Zytomierska. Jag vet faktiskt inte riktigt varför jag läser den i ärlighetens namn. Hon är ganska dålig på att skriva, men provokativ på ett ibland uppfriskande sätt. Roligast är att läsa folks uppretade kommentarer.


Kommentarer
Postat av: Kikki

<3

2010-11-27 @ 09:32:51
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag måste tacka dig, dels för att min lilla blogg fick platsa på din lista och dels för att du fick upp mina ögon för bloggen hyperbole and a half. Jag har fprecis läst inlägget om hur deras hundar reagerade när de flyttade till nytt hus. Gud som jag skrattade. Asroligt var det.

2010-11-27 @ 10:57:51
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!