Dag 4- Mina framtidsvisioner

Blä! Får mellanstadie-uppsatsvibbar igen. Tur man är så flexibel och fantasifull så det går att skrapa ihop ett par ord iallafall.

Klyschorna är givetvis att jag och de jag älskar får behålla hälsan, att vi alltid må ha tak över våra huvuden (fast det räcker med ETT tak) och mat på bordet. Men visst, det är en del av framtidsvisionen. Jag är ju dock lite mer krävande än så och vill alltid ha mer.

Wikipedias definition på en vision är följande: 
Vision, något man vill uppnå. En vision uttrycks oftast som ett framtida tillstånd som man vill uppnå, och behöver inte uppfylla formella krav på realism, tidsbundenhet eller mätbarhet (se organisatoriska mål för förklaring av dessa krav).

Då kör vi alltså i punktform igen, med Wikipedias definition i färskt minne.

- Jag vill vinna pengar på Lotto. Helst 63 miljoner, men jag kan också nöja mig med mindre summor, såsom 500 000, eller om det kniper kanske 100 000 kronor. Jag tänker på alla de där krispaketen som betalas ut till EU-länder i tid och otid. Om 500 000 spänn av dem skulle gå till mig, så hade det ju inte ens märkts. Kan ju knappt vara mer än den rent administrativa avgiften för att föra över pengarna till krislandet. Bara en stilla tanke.

- Jag vill skriva en bok. Jag vrider mig nästan lite i skam över att erkänna det, men det är faktiskt en dröm. Som jag delar med resten av mänskligheten, jag vet, jag vet. När jag ändå har skrivit det kan jag lika gärna erkänna att jag skulle vilja vinna Nobelpriset i litteratur, så var det också ute.

- Jag vill ha en stor lägenhet i centrala Paris. Och gärna en stuga i södra Italien eller på Rivieran. Fast det kan jag ju fixa med de 63 miljonerna. Knappast med de 500 000 dock.

- Jag vill ha en vinkällare fylld med goda viner.

- Jag skulle vid någon till period i livet vilja bo på de Brittiska Öarna igen.

- Jag skulle vilja starta en restaurant med maken. Kanske. Fast då är det mest för att jag vill ha det som de med egna restauranter i filmer och tv-serier har det, när de sitter och har stora, bullriga familjemiddagar och så kan man ju inte ha det jämt. Och så brukar de också oftast vara italienare. Det vill jag inte vara.

Under mina pet peeves igår glömde jag ju helt bort den allra största som jag faktiskt måste nämna, med risk för att få halva vänskapskretsen emot mig. Ordet MYS. MYS är en av de värsta. Visst, någon gång då och då, men allt kan för h**v**e inte vara mys? Fika- mys, levande ljus- mys, bra på tv- mys, en kopp te- mys, baka kladdkaka- mys, surdegsbröd- mys. Varför inte bara gå all out och säga en gång för alla att livet är MYS (och alltid, ALLTID med ett utropstecken efter) och nöja sig med att säga det en enda gång? Det har gått hyperinflation (se Wikipedia igen) i ordet mys, och jag väljer att skylla på OLW med sitt förbannade fredagsmystjafs.

Så. Förlåt för det där sista. Det blir inte fler pet peeves nu. Var bara tvungen att lägga till den...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha! Ja, "myyyys!" är sannerligen överanvänt... Får mig att tänka på Mia & Klaras hysteriskt roliga Gulletussan. Det finns skrämmande många Gulletussor i bloggosfären har jag märkt.

2010-11-24 @ 00:49:07
URL: http://Jiaozi.davidkarlsson.se
Postat av: Johanna

Läste precis i DN att André Pops blir årets julvärd i SVT, med motiveringen att han är "mysig". Frågor på det?

2010-11-25 @ 13:08:28
URL: http://Jiaozi.davidkarlsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!