Tillbaka till Malmö

Mycket väl hemkommen från Göteborg efter ett trevligt överraskningsbesök i Mellbystrand på vägen hem. Älskar att bo på hotell, men borta bra blir hemma bäst. Jag må dissa Nobeltorgshelvetet, men hemma är ändå alltid hemma.

Apropå hemma lyckas Kikki och Robert alltid få oss att känna oss som hemma i Mellbystrand, till och med när vi kommer oanmälda. Har hatat kollektiv sedan jag bodde i ett flertal dylika under min Irlandstid, men jag tror att jag och Peter kulle kunna flytta in hos Kikki och Robert och trivas ypperligt.

Hunden till höger är menad att symbolisera min episka trötthet. Går ju dock på mina nätter imorgon kväll och tvingar mig själv att vara vaken till minst klockan 12 inatt för att få någorlunda koll på dygnet.
Behöver mitt nattjobbande vissa somrar. Dels för att verksamheten ska tillåta att jag får beviljat den semesterperiod jag vill och dels för att jag vid den här tiden på året, strax innan semestern, har en tendens att tröttna på mina kollegor på dagen. Det är inget fel på dem, bara på min tolerans inför dem. Förvisso, vid den här tiden på året är jag generellt gnällig över det mesta, så förvänta er gnälliga och patetiska rapporter om hur orättvist det är att jag inte får min välförtjänta nattsömn.
Nu spelar jag och maken snart yatzy och tar ett glas vin till. Ja, nu ska jag ju jobba natt, så då får jag inte dricka vin. Very good for smugglosmurf.


Kommentarer
Postat av: Kitty

Ni får flytta in hos när ni vill. Bara så du vet.

2010-06-07 @ 07:34:53
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Robert Vitlo

Vadå kan tänka er att flytta in....frågan är väl mer NÄR ni kommer då vi ordningställt gästrummet ;)

Tack för orden dock och ni är som Kitty säger alltid välkomna

2010-06-07 @ 08:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!