When in Europe don't miss Skurup

Idag är jag på dåligt humör. Jag tror för att det regnar. Maken går i morgonrock och jag har legat och såsat i sängen med min bok hela dagen. Nu kokar jag korv och sedan ska vi ta oss i hampan och bege oss till köpcentrum för att köpa present till en födelsedagsfest som går av stapeln imorgon.

Ikväll ska jag hem till en försummad vän som bjuder på grillat i Skurup. Vännen är en bra en, om än en jag inte träffar mer än en gång i kvartalet. Bortsett från att hon har valt att bosättta sig i den gudsförgätna hålan Skurup finns det inget negativt att säga. Hela det där "When in Europe don't miss Skurup" är inget jag köper precis. Skurup ger mig koskräck, så jag tar med en liten box rosévin som vi kan stilla den värsta koskräcken med. Förresten bara bra att jag kommer ut ur lägenheten ett tag. Igårkväll kände jag mig som en isolerad fånge i sovrummet framför medioker tv-underhållning.

Om ni är lika nere och uttråkade som jag idag så ska jag bidra med lite underhållning. Ta fram en filt, koka en kopp te, sätt er bekvämt i soffan och lyssna på detta:
http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=2071

Det är Johan Rabaeus sommarprogram som är helt vanvettigt underhållande. Speciellt avsnittet med korven.

Kommentarer
Postat av: Crazy Catlady

Jag ska absolut lyssna nästa gång jag har tråkigt.

2010-07-30 @ 14:36:59
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/
Postat av: Johanna Nilsson

Jag lyssnade på Johan Rabeaus igår när jag promenerade in till jobbet. Folk på Gärdet/Östermalm/Strandvägen tittade förvånat när jag gick där och småfnittrade. Verkligen otroligt roligt! Undrar om mina ev. små framtida diplomatbarn blir lika skruvade...

2010-07-30 @ 16:29:31
Postat av: Smugglosmurf

Språkhumorn var toppen! Jag gillar modern som översätter svenska talesätt rakt av. Det måste du lova att göra i Peking! Utilisez votre tete!

2010-07-30 @ 23:35:56
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!