Uteblivet oväder och eventuell brist på konserver

Idag har jag säkrat min plats i helvetet ännu en gång. Middagen stördes i ca femton minuter av en upprepad backningssignal för lastbil. Till slut var jag tvungen att gå till fönstret för att undersöka saken. På bostadsrättsföreningens privata parkering stod en gul postbil (oklart varför) som förgäves försökte ta sig ut ifrån förstnämnda.
Jag, som kan nämnas för att lägga sten på börda, inte ens har körkort, fann situationen hysteriskt underhållande. Den stackars killen försökte gång på gång manövrera ut den massiva postvanen mellan buskage och runtvarande bilar. Efter att ha rullat tre meter framåt fick han backa följt av den alltmer roande backningssignalen. Efter att ha rullat fram körde han varje gång samma rörelser i framsätet: Lutar sig framåt. Lutar sig bakåt. Tittar ut åt höger. Lutar sig bakåt. Lyfter armarna i en "Gud ge mig styrka att stå ut"-gest i en lite mer uppgiven tappning. Detta upprepades fem gånger framför våra alltmer glättiga anleten.  
Istället för att gå ner och hjälpa till stod både jag och maken i köksfönstret och roade oss kungligt. Lyckligtvis förbarmade sig en förbipasserande och hjälpte till att vinka ut pojkstackarn så att han kunde lämna vår parkering.

Blev lite ledsen över att det enorma åskovädret inte dök upp idag som utlovat. Jag har lite av en katastrofmentalitet. Jag gillar det där med att bunkra upp konserver inför ett riktigt oväder och att ha en bunker att isolera mig i. Bortsett från att jag inte har någon bunker och att våra tomatkonserver konstant tar slut eftersom vi ofta gör tomatsås på dem. Men ni fattar tanken. Att sitta och titta ut när svarta moln tornar upp sig precis innan de första regndropparna faller. Och sen kanske göra lite tomatsås om man råkar ha en burk kvar hemma. Annars funkar det också bra med en kopp te eller ett glas vin.

Fyra arbetsdagar till semester.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Åh! Instämmer helt och saknar dig massor!

2010-07-13 @ 22:37:54
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: LIIV - vanlig men unik

Hahah, skadeglädje är den enda sanna glädjen ;-)

2010-07-14 @ 18:59:17
URL: http://liivahliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!