Semesterblogg




Första semestermorgonen. Har just förklarat för Peter att alla substantiv och en del verb idag kommer att få prefixet "semester". Semestermorgon, semesterfrukost, semestermorgonbesök på toaletten och så vidare. Nu sitter jag, såsom ni ser ovan, med en semesterkopp kaffe framför semesterdatorn. Vi väntar på att vädret ska bli bättre så att vi kan åka till stranden och semesterbada.

Igårkväll åt vi som utlovat på Restaurang Möllan. Efter det bestämde vi oss för att hyra en film, och eftersom jag var den vi höll på att fira så fick jag för en gångs skull välja film (annars blir det garanterat något med CIA). När jag väljer film blir det däremot ofta gråt och elände. Igår var inget undantag. Som vanligt var det bara jag som grät (brukar oftast låtsas att jag fått något på min kontaktlins, men igår var det inte ens lönt att försöka fejka. Jag grät som ett barn.). Nu dröjer det nog ett halvår tills jag får välja film igen. Borde kanske välja något lite mer lättsamt den gången så att jag får bättre mottagande av mina filmval.

Filmen? Soraya M. Handlar om en kvinna som döms till döden medelst stening för äktenskapsbrott. Se den. Den är bra. Inte sentimental och Hollywoodskt slemmig med stråkar, utan bra på ett brutalt och tycärr verklighetsförankrat sätt. Kanske borde engagera sig i Amnesty...


Kommentarer
Postat av: Peter Lidfors

För en gångs skull? För EN gångs skull??!!!

Detta är en grav förvrängning av sanningen!

Men men så är det väl i dessa medier där man, i princip, kan sätta vad man vill i pränt...

2010-07-19 @ 11:54:45
Postat av: Robert Vitlo

Två saker.....borde det inte i första stycket sista meningen stå semestervädret istället för vädret och semsterbada istället för bada?



Och stå på dig...verkligehetsförankrade filmer med böl i är suveräna...hmmmm kanske skallskaffa kontaktlinser så jag också har något att skylla på!

2010-07-19 @ 13:37:55
Postat av: Robert Vitlo

Förlåt ....semsterstranden i stället för stranden menade jag

2010-07-19 @ 13:39:37
Postat av: Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej =) Allt bra?

Är du tävlings intresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-07-19 @ 14:01:24
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Kikki

Jag tar en CIA film alla gånger framför en film med mista verklighetsanknytning. Man hade fått betala mig för att se filmen om steningen. Blä! Det finns nog av skit i verkligheten tycker jag.



Semesterkram från semesterKikki

2010-07-19 @ 15:06:38
URL: http://antigonish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!