Flyttande och packande.


Sovrum. Nymålat, nylagt golv.


Vardagsrummet. Nymålat, nyslipat parkettgolv. Möblerat!


Köket. Ångest? Någon?


Walk-in-closet.

Håll tillgodo! Lite bilder från nya lägenheten. Allt är färdigt. Nästan. Utom köket. Och det ligger ett lager av damm överallt som måste städas upp. Och det ligger massa verktyg överallt som ska samlas ihop. Så det är en del jobb kvar. Men vi hinner. Vi jobbar som små arbetsmyror. Peter bygger kök och jag packar bohag i gamla lägenheten. Och tro det eller ej, men idag bröt jag upp golv i köket tillsammans med svärmor. Vi är quite the golvuppbrytare, jag och min svärmor.

I ärlighetens namn är humöret inte direkt på topp. Känns som alltid jobbigt och stressigt att flytta. Hjälper inte precis att jag får ont i ryggen av mer än tre timmars jobb nuförtiden. Nåväl, den här gången börjar jag iallafall packa i tid, så det kommer att bli hur bra som helst.

Nu till mitt verkliga ärende idag:
Eftersom vi köpt en finfin Billybokhylla för att effektivisera möblemanget i nya lägenheten har vi nu tyvärr inget syfte med vår Expeditbokhylla och vår TV-bänk (också IKEA). Möblerna är finfina och har inga skavanker och jag tänker nu, innan de läggs ut på Blocket erbjuda er, kära Smugglosmurfläsare, att få köpa dessa möbler till en superbillig peng.

Bilder:




Bokhyllan kostar 800 spänn som ny. TV-bänken har jag ingen aning om vad den kostar. Bokhyllan vill vi ha 200 spänn för och tv-bänken en sisådär 100-150 spänn. Kostnaden sänks ju snabbare ni kommer och hämtar grejerna :-). I sanningens namn är vi mest glada om vi blir av med dem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!