Livet på sistone

Som säkert har framkommit mellan raderna har hösten varit rätt tuff. Två lägenheter, femton miljoner visningar som krävt en kliniskt ren lägenhet i nästan två månader, samtidigt som kostnaderna för lägenheterna gjort att pengarna strömmat ut från kontot i slutet av månaden. Viljan att skapa ett fint och nyrenoverat hem till lille Einar/Julia i kombination med käss ekonomi och två heltidsjobb.

Droppen som fick den proverbiala bägaren att rinna över var två stackars försynta sjuksköterskestudenter som jag känt till skulle ära mig med sin närvaro under fem veckor i slutet av november och framåt. Eftersom även jobbet lämnat en hel del övrigt att önska under hösten med sjukskrivna kollegor som inte ersatts var dessa två varelser rent för mycket för denna gravida kvinna på gränsen till ett nervsammanbrott. Jag brukar sätta en ära i att ta hand om mina studenter på ett pedagogiskt sätt och brukar faktiskt också tycka att det är rätt kul att se de små krakarna utvecklas. Så var nu inte fallet. Mitt pedagogiska sinne var nära nog noll och att överhuvudtaget klara av ta mig till jobbet UTAN att ha två studenter att ta hand om krävde monumentala insatser. Jag, som i stort sett aldrig gråter, spenderade ungefär två veckors tid med att gråta antingen innan, under eller efter jobbet.

Efter att de stackars krakarna till studenter fått sig till livs lite maniskt tillkämpad pedagogik under stress och avbrott i en veckas tid kom en änglalik kollega till min hjälp och fick studenterna utplacerade hos andra, helt oförberedda men garanterat mindre hysteriska, handledare.

Ungefär i den vevan löste det mesta upp sig som genom ett trollslag. Efter att ha sänkt priset på lägenheten med 55 000 spänn (den dagen grät jag som ett barn) kom den miljonte visningen, och med den kvinnan som så fort hon kom in kände att detta var hennes lägenhet. Dagen därpå lade hon ett bud. Va? Om jag grät? Jajamensan. Fast jag har faktiskt inte gråtit sedan den dagen, och det är lite över två veckor sedan nu, så nu är jag något mer stabil i humöret.

Pengarna strömmar fortfarande från våra konton och jobbet är fortfarande tungt, men pengablödandet är numera tidsbegränsat och jobbet är tusen gånger lättare när man inte har två studenter vid sida. Renoveringen går framåt, och än så länge har vi råd att betala vår hårt slitande hantverkare och maken hjälper till och lägger golv på lediga stunder.

Idag har vi (fast mest maken) hjälpt svägerskan och svågern att flytta. Som gravid är man ju lätt handikappad när det kommer till att bära, men kämpade på efter bästa förmåga fram till klockan halvfem då jag fick åka hem och ta en middagslur. Maken kånkar ännu i skrivande stund.
Själv ligger jag i soffan och läser min nya bok "På smällen- Från A till Bebis". Är ganska fixerad vid hela graviditetsgrejen fast jag inte hade planerat det alls så. Pratar jag bara om bäbisbajs och amning om ett halvår får ni lova att säga till mig på skarpen.

Nu är det för övrigt krig på gravida kommentarer-fronten. I torsdags fick jag höra följande: "Oj, vad din rumpa har växt!". Inget mer. Bara sådär. Ännu en gång blev jag paff och tagen på sängen, men I tell you, NO MORE! Nu är jag förberedd och förbannad! Får folk säga vad som helst till mig, då får jag säga vad som helst till dem. Om social kompetens är så 2009 så är jag inte sen att hänga på. Nästa människa som säger någonting kommer att få en grov förolämpning tillbaka. Jag har redan börjat fila på olika svarsvarianter eftersom jag vet att jag behöver lite tid på mig för att tänka ut dräpande kommentarer nuförtiden. Moahahahahaha!

Kommentarer
Postat av: Yasmine

härlig att höra att det börjar lösa sig :) torsdags ... hmm då var det iaf inte jag (puh) fast jag skulle inte kommentera din rumpa, bara din fina 'babybump'. Ska bli spännande och se den när jag kommer tbx :)

Fast jag trodde att du insett vid det här laget att när man är gravid så är man allmän egendom ... undrar just varför? nåja, bara på dom hejar glatt på vid sidlinje som din privata hejaklack

2010-12-04 @ 20:40:21
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Kikki

Håll ut! (Det är allt jag kan säga.) Otroligt skönt att det mesta löst sig på ed ekonomiska planet. Väntar med spänning på att med tiden få se både Newt och nya lägenheten.

2010-12-04 @ 21:36:10
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag håller med båda föregående talare. Well said!

2010-12-05 @ 10:54:46
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!