Julafton 2010

RÄDDAD  Katten fick lite syrgas och fördes sedan till djursj
Bild från Aftonbladet.

Stackars katt som överlevt en brand i Malmö under natten. Jag vaknade förgrymmad till av sirenerna vid tretiden inatt, men nu när jag får se bildbevis på vad den snabba framfarten resulterade i är jag idel förståelse.
Just det, fyra människor, en kanin och ett marsvin överlevde också. Har dock väldigt svårt att förstå hur man inte kan ha en fungerande brandvarnare i sin lägenhet när man har två barn. (Snabb paus i skrivandet för att testa egen brandvarnare. Sten, glashus och så vidare. Jodå, den fungerar.)

Vår egen jul förlöpte mycket trevligt i klanen Ohlssons sällskap enligt alla traditioner.
Tomten kom:



Allt gick bra fram tills jag hade ätit portion nummer två av gröten. En portion var illa nog, men portion nummer två var verkligen den proverbiala droppen som fick bägaren att rinna över. Eller i det här fallet, fick platsen där mina lungor tidigare befann sig att ersättas med gröt, mjölk och kanel. Lägligt nog kom taxin ungefär då, så att jag fick möjlighet att sträcka ut min övergödda lekamen i egen säng. Tur också att gröten kom så sent.

Idag är det återgång till jobbet, vilket är lugna puckar efter två dagars julfirande.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Underbar bild på kisemisen. Lät som om ni hade en gosig kväll. God Jul och så!

2010-12-25 @ 13:32:43
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Smugglosmurf

God jul till dig/er med! När bär det av österut?

2010-12-25 @ 22:53:53
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!