En bättre dag

Idag är en bättre dag. Efter nio timmars sömn känner jag mig som en ny människa. Sitter efter frukost och utbildar Einar/Julia/Erik/Klara i den storhet som Depeche Mode besitter. Som ni märker är namnen utökade. Vi får se vilket som passar bäst när hon (han) väl kommer ut. Klart är iallafall att det är bäst att börja lära henne vad god musiksmak är redan i fosterlivet. Måste få lite synthförsprång innan Peter börjar spela AC/DC för magen.

Idag och imorgon är jag ledig, och vilda hästar kan inte få in mig till jobbet på övertid. Eftersom flytten ståndar om två veckor och jag inte har velat börja packa innan julafton är det hög tid att sätta igång med packningen vilken dag som helst. Den dagen är imorgon. Idag kommer E på besök. Vi ska äta lunch och hon ska beskåda underverket som är den nya lägenheten, som sakta men säkert tar form. Peter håller som bäst på med ett nytt kök, men annars är det mesta andra färdigt. Nymålat, nya golv, till och med golvlister, vilket är mer än vad vi har haft här de senaste fyra åren. Min egen insats i renoveringen är mycket skral. Mest består den i att jag då och då åker dit och går runt och fantasimöblerar för att sedan åka hem igen. Jag är inte så händig av mig... Nåväl, idag kanske jag tar lite foton så att ni kan få se vad vi flyttar in i.


Såhär ser det till exempel INTE ut längre.

Kommentarer
Postat av: Elna

Ha ha, nej sådär såg det verkligen inte ut längre, det var superfint! Ni kommer garanterat trivas, och tack för en jätteskön dag som även bjöd på motion i form av tre omgångar ihärdigt snösparkande...! ;)

2011-01-02 @ 16:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!