Supplies!

Idag ska ni få höra något roligt. Dels för att det är första dagen på två veckor som jag inte har gått rätt hem och lagt mig i tre timmar efter jobbet och dels för att jag är mycket usel på att hålla hemligheter.

Ni vet ju att jag har slutat röka. Och att jag på sistone varit magiskt trött. Vad ni inte vet är att jag mått kroniskt illa, kissat två gånger i timmen, inte klarat av smaken eller ens tanken på kaffe den senaste veckan samt att jag under de senaste två veckorna haft en vit period längre än vad jag haft på över tio år. Jag äter som en häst och dricker mjölk som om det inte fanns någon morgondag. Jag äter förbanne mig till och med obehagliga folsyratabletter, som i ärlighetens namn borde kunnat drageras med något material som gör dem bara lite lättare att svälja. Mådde man inte illa från början så gör man det garanterat efter att en omöjligsvald folsyratablett börjat lösa upp sig i svalget på en.



Ja, jag är alltså, som Bridget Jones skulle uttrycka det, mit bébé. Bortsett från allt ovanstående gnäll, jag är trots allt fortfarande en gnällig själ, så är det riktigt, riktigt roligt. Peter döpte relativt omgående (efter att med glasartad blick tittat på det positiva grav-testet en bra stund och ha gått ett par oplanerade varv runt vardagsrummet) det lilla embryot till Ernst-Hugo. Vi får se hur det blir med den saken.

Första veckan, jag snackar nu post positivt grav-test, gick i sanningens namn mest åt till avgiftning. Även om det är självklart att genast lägga av med rökning och drickande så betyder inte det att det är en dans på rosor bara för att man har ett embryo att ta hand om. Jag trodde alltid att vinet skulle vara värst, men ciggen var långt värre. I slutet av första veckan "benådades" jag med illamåendet, som gjorde att det enda, och då menar jag det ENDA jag var sugen på var rostat bröd. Och mjölk. 

Jag har nu varit nykter på min brors bröllopsfest, en kräftskiva och en födelsedagsfest. Det är fascinerande. Jag klarar inte av så långa stunder av det. Tre timmar är rätt lagom. Sen tenderar folk att bli rätt tjatiga. Och högljudda. I vissa fall väldigt flirtiga. Sån var jag inte alls själv på fyllan. Jag var spirituell, charmerande och ytterst humoristisk. Fråga inte folk om det, bara acceptera det som en sanning.

Ernst-Hugo (bara för tillfället, fast det helt säkert är en flicka) är bara nio veckor. Nästa vecka är hon ett foster istället för ett embryo. Om två och en halv vecka planerar jag att må lite bättre. Iallafall om man ska lita på sånt som står på nätet. Det gör jag. Fast idag har jag mått ovanligt bra. Har till och med druckit en vansinnigt liten slurk kaffe. Smakade bäver, men jag provade iallafall.

Så, kära vänner, nu vet ni varför min blogg varit så klent uppdaterad på sistone. När jag inte sover så springer jag runt och tycker att det luktar bacon någonstans. Eller kattkiss. Dåligt med tid för blogg då.

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Men någon större nyhet var det ju inte, det här har vi ju misstänkt sedan du slutade röka ;) Hurra hurra vad roligt och jättegrattis till er båda två :)

2010-08-26 @ 16:54:05
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: CrazyCatLady

IIIIHHHHH!!! Nu är jag en sån tjej som du ser ner på. Jag står och hoppar upp och ner och klappar händerna och iiiihhhhar av upphetsning. Lite som tjejerna i top model. Men det får du stå ut med så det så:-)

2010-08-26 @ 17:09:58
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/
Postat av: Kikki

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! Grattis! Hoppar jämfota jag med!Hurra!

2010-08-26 @ 19:01:24
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Sessatessan

GRAAAAAATTIS!!!! Hoppas du slipper må illa så länge till... och slipper att kräkas!!! Du har nåt underbart ett se framemot!!!

Kram!

2010-08-26 @ 19:42:07
URL: http://sessatessan.blogg.se/
Postat av: Marie Högqvist

JAG VISSTE DET! Verkade mycket misstänkt att du helt plötsligt slutade röka :) GRATTIS! Så himla kul! :)

2010-08-26 @ 19:51:46
Postat av: Maria

Yihaa! Vad skönt att det nu är officiellt!! käraste svägerska, vad roligt det är!!!

2010-08-26 @ 20:42:52
Postat av: Smugglosmurf

Tackar och bockar ödmjukast. Jo, ciggen var ju en dead give away :) De som har träffat mig under sociala former har gissat direkt. När tusan dricker jag iste?? Inte ens på bakfyllan...

2010-08-26 @ 21:18:49
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Isabel

Jeeeej!!! Vad kul!!! GRATTIS!!

2010-08-26 @ 22:28:08
Postat av: Elna

Det är ju bara så fantastiskt dejligt!!! Har några andra förslag på vad hon kan få heta så länge, jag gillar både Kent-Jesus och Kurt-Eskil! =)

2010-08-27 @ 18:40:08
Postat av: Kattis Korv

Varför känner jag så förbövlat igen Kent-Jesus?

GRATTIS!! Superspännande! Sten-Jesus är heller inte fel. Eller Bov. Bövla. I can keep them coming.

2010-08-30 @ 18:30:35
URL: http://metrobloggen.se/kattiskorvapa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!