Labil

Mycket labil. Röksuget har lagt sig nästan helt (peppar, peppar), men inte helt hundra trots allt.
När vi kommer hem efter sex timmars bilfärd från Stockholm (varav jag låg två i baksätet och sov. Influensa på gång tror jag) luktar det kattkiss i lägenheten. Frågorna hopar sig. Har det alltid luktat kattkiss i lägenheten och det är först nu vi märker det efter att ha återfått vårt luktsinne? Har katten kissat någonstans där hon inte ska? Luktar det från kattlådan? Efter att vi båda krupit runt på golvet och sniffat som hundar i tjugo minuter bestämde vi oss för att bordlägga frågan. Imorgon dras soffan fram för inspektion och rengöring.

Överraskning nummer två. Lagom till te- och smörgåsstunden ska teven sättas på för lite gemytligt How I met your mother-hygge. Teven säger "tssssss", luktar bränt och, tror jag, somnar fridfullt in. NEEEEEEEEEEJJJJJJ! Inte teven! Det är min favoritmöbel av alla möbler. Lilla laptopkompisen är en mycket kär vän, men stora platt-tv-vännen har OCKSÅ varit en jättefin stöttepelare genom åren. Jag fullkomligt älskar att titta på tv. Jag tittar på tv nästan jämt. Sorgen känns brutal.
Te- och smörgåsstunden omplaneras till balkongen. Vi ackompanjeras av kvarterets ungdomsgängs bröl. Osten (Grevé) vägrar samarbeta. Trillar ihop i sina beståndsdelar bara man andas.

Efter detta ska vi hitta kvittot till tv-n. Jag och min man har massor med fina egenskaper. Två fina egenskaper som vi däremot inte har, är struktur och noggrannhet. Kvittot är garanterat inte slängt. Men det kan ligga precis var fan som helst. I stunder som denna blir jag alltid mycket frustrerad över varför jag inte har ett fiffigt pärmsystem som normala människor. Maken hittar till slut kvittot. I skänken. Givetvis. Varför skulle det ligga bland de andra viktiga papperna för? Klart det ska ligga på ett helt annat ställe.
Imorgon ska det bli kul att ringa försäkringsbolaget. Gissar att tv-n kommer att åka bort från oss under en längre period för long overdue HLR. Det är mycket sorgligt detta. Barnen som svälter i Afrika har inte en aning om hur vi har det här.

Kommentarer
Postat av: Crazy Catlady

Det finns lampor att köpa i djuraffären med speciellt ljus som gör att man kan se urin på tex golv eller möbler. Lite CSI över det hela:-) Prova lysa över sängen hihi



Sen finns det jättebra rengöringsspray som tar bort lukten när man väl hittat ursprunget. Jag har en som heter "Piss off" lysande namn:-) och den fungerar mycket bättre än vanligt allrent.

2010-08-15 @ 22:58:54
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/
Postat av: Alex

Jag rensade kattlådan iallafall, så det bör inte vara därifrån :)

2010-08-16 @ 00:02:42
URL: http://gehenna.bloggproffs.com
Postat av: Kikki

Åh darlingJohanna, som jag saknar dig!

2010-08-16 @ 06:39:16
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Smugglosmurf

Hmm, Piss Off säger du. Det är inte samma som fy-sprayen väl? Vad kostar lampan? Vi har verkligen ingen aning om var det kommer ifrån, men vi tror vardagsrummet. Jäkligt äckligt är det iallafall. Vill inte vara snuskig kattägare...

2010-08-16 @ 10:58:37
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Crazy Catlady

Nej en annan spray, finns i flera olika dofter. Jag har eucalyptus (osäker stavning) och den fungerar bra. Fysprayen heter Get off. Lampan kostar nog ca 150 kr tror jag.

2010-08-17 @ 18:17:14
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!