Tar dagen som den kommer

Det går två steg framåt och ett tillbaka. Igår blev Håkan åter intuberad pga en dubbelsidig lunginflammation. Ett bakslag när vi föreställde oss honom med en kopp kaffe i handen när vi skulle hälsa på honom idag.
Å andra sidan, efter att vi varit och ätit lunch idag fann vi Håkan sittandes i en slags sittsäng. Fortfarande intuberad, men han kände igen oss, kramade våra händer och när vi gick vinkade han faktiskt med ena armen.

Vi försöker att inte förvänta oss för snabba framsteg och ta en dag i taget. Och ikväll känns det mycket bättre än i förmiddags.

Under IVA-s vilotid gick vi och gjorde en hälsokontroll på Peter på mitt jobb. Jag tog ett EKG på honom och stackars Dr Hanan blev så nödd och tvungen att tolka det. Henne anlitar jag konstant till både det ena och det andra. Peter är frisk. hans hjärta låter finfint och EKG:t var nästan lysande. Vilopuls på 58 minsann.

Själv fick jag EKG taget för några månader sedan. Jag har en lätt släng av hypokondri. Det finns många som är värrre däran, men jag är inte helt symptomfri. Jag HADE faktiskt bröstsmärtor, men mitt EKG var utan anmärkning. Jag har också i min hypokondri lidit av HIV, hjärntumör och olika andra sorters cancersorter. Tur man jobbar på sjukhus så att man kan få snabb diagnos på det man inte har. En gång hade jag 77% i saturation, men till slut kom vi fram till att mätaren var sönder, så slapp åka rullstol ner till akuten.

En annan väldigt skön sak i allt detta är att jag känner Håkans doktor, Dr Jun. Idag kom hon till och med och satte sig och åt lunch med oss på CRC. Skönt att veta vem hans läkare är och till och med i lugn och ro få information över hennes lunchrast. Tänkte först att hon nog inte ville sitta hos oss, men hon kom själv och satte sig, och sedan började hon själv prata om Håkans provsvar och planering framöver. Hon är toppen!

Kommentarer
Postat av: Robert Vitlo

Jag är så glad att Håkan har er i sitt liv just nu, glad över läkaren, glad över att ni mår bra och sit men inte minst glad över att ha er i mitt liv och att ni är mina vänner. Ta hand om er och ring om ni behöver något men försök att fixa helgen då vi rent logistiskt har lite problem med att ta oss dit.

2010-08-05 @ 18:37:24
Postat av: Smugglosmurf

I helgen har vi Elna och Teemu till stöd och sällskap, så se till och njut av bröllopet och semestern. Vi är så glada att ni finns till för oss och vi vet att det bara är att hojta så kommer ni som små spett.

2010-08-05 @ 19:24:24
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!