Helgen

Efter en helg som gått i arbetets tecken sitter jag utmattad med ett glas vitt och väntar på makens köksunderverk. Försöker egentligen packa inför morgonens Stockholmstripp, men eftersom packa är på listan över saker man kan göra som är så tråkiga att det finns en risk för plötslig död väntar jag till efter maten. För övrigt vet jag inte vad man ska klä sig i när man besöker Bukowskis *utstöter snobbigt läte och höjer näsan ett par grader uppåt*. Ska betitta ett porträtt av Evert Lundquist som modern förhoppningsvis ska auktionera bort för en större summa pengar. Alltid trevligt med Stockholmsbesök och ser mycket fram emot att använda den nyinköpta laptopkompis-väskan för att kunna vara businesslike och sitta på X2000 med laptopkompisen. Och när jag säger businesslike menar jag sitta med datorn och surfa på meningslösa sidor under tågfärden.



Helgen kan snabbt sammanfattas med gråt (när väckarklockan ringer klockan 05.20 varje morgon), hög feber (patient), misslyckad KAD-sättning (patient), How I met your mother-maraton och viss sömn (hemma). Målet ikväll är sänggående 21.30. Det är alltid målet när jag ska upp tidigt dagen efter, men har hittills aldrig lyckats. Troligtvis kommer det inte lyckas ikväll heller med tanke på packning och åtta nya avsnitt av How I met your mother i kombination med vin och god mat.


  Såhär ser det ut när jag packar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!