Maken

Med risk för att få en slemstämpel på mig måste jag ägna dagens blogg åt min make, och ni kommer att förstå varför när ni har läst klart. Som ni redan känner till (utgår själviskt ifrån att folk följer min blogg slaviskt) är jag på väg till modern i Stockholm och Bukowskis- fafafa (uttalas nasalt).

Jag har sedan tidigare bearbetat och manipulerat maken till att först hämta upp mina skor från skomakaren och sedan till att ta med skorna OCH min väska till jobb för att hämta mig och köra mig till tåget. Lusfräckt? Ja, det säger han också, men ställer upp iallafall. Nu till det fantastiska. Min man har för det första ordnat en pastasallad med falukorv, tomat och haricots verts som kvällsmat för att jag ska slippa äta tråkig tågmat. Till detta finns en liten burk krutonger samt en väl kyld petflaska med vitt vin och två öl "Det vore synd om du löpte torrt". En röd servett och en gaffel hittas också i matkassen. Nog där? Nej. På min laptopkompis ligger två filmer på skrivbordet. Det är Peter som tågvärd, klädd i kostym och röd slips som informerar om kvällsmaten samt om tågresans underhållning. Tågresans underhållning är all musik med Depeche som finns på stora datorkompisen hemma (och det är mycket), Amanda Jenssens "Killing my darlings" OCH de senast nedladdade, och när jag säger nedladdade menar jag givetvis köpta, avsnitten av How I met your mother. Allt detta finner jag på laptopkompisens skrivbord. Ni får säga vad ni vill, men min man ÄR världens bästa man! 


Kommentarer
Postat av: Kattis Korv

En stillsam fråga; Hur många dagar i veckan dricker du INTE vin? Detta är ingalunda ett fördömande, snarare en undersökning av huruvida detta går att likställa med min godiskonsumtion.

2010-04-26 @ 18:59:13
URL: http://metrobloggen.se/kattiskorvapa
Postat av: Kitty

Det är väl klart han är! (Eller jag menar DELAD första plats så klart. Min karl inte heller av för hackor!)Ha så kul!

2010-04-26 @ 19:06:06
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hmm, ditt godis är möjligen mitt vin. Jag försöker hålla mig till tre dagar med vin och fyra dagar utan. Det sägs ju att vin är bra i små mängder dagligen. Eller iallafall gott dagligen...

2010-04-26 @ 19:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!